Pakar Membidas Atkin

Atkin yang cuba mencetuskan revolusi

Bersambung dari entri

Diet Atkin
Atkin Melanggar Hukum Tabii Manusia
Bakar Lemak Dengan Karbohidrat

Saya tahu bila saya letakkan entri ini, ada pengikut atkin yang akan bagi pautan ke mana-mana doktor dari luar ‘negara’ yang mengatakan atkin bagus, siap pautan ke youtube dan sebagainya. Padahal sendiri pun tak kenal siapakah itu. Ceritanya dah jadi seperti doktor MLM yang mempertahan produk MLM-nya.

Kursus Kecergasan 2021

Dr Lee Chee Pheng dan Dr Arvind Rajloo antara orang yang ada nama dalam industri kecergasan di Malaysia. Saya menjemput mereka yang ingin pertahankan atkin untuk sama-sama membahaskan hujah anda di kumpulan N.A.F.I. National Association of Fitness Instructor di laman muka buku (facebook).

Syukri tidak menggunakan diet Atkin

Cerita pasal atkin bersambung lagi…

Zaki Khan adalah seorang terapi senaman yang diperakui. Pernah berkhidmat sebagai jurulatih kepada jurulatih untuk Majlis Kecergasan Kebangsaan di bawah kelolaan Dato Azalina Othman. Berpengalaman lebih dari 23 tahun dalam bidang kecergasan.

Sebagai seorang terapi senaman, Zaki Khan terlibat bukan sahaja sebagai seorang jurulatih kecergasan tetapi juga dalam rehabilitasi, berhadapan dan membetulkan masalah-masalah ketidakseimbangan otot, menguatkan kembali otot-otot yang lemah supaya seseorang itu dapat menjalankan fungsi asas badan. Zaki Khan juga banyak terlibat dalam kempen-kempen mempromosikan kesihatan samada sebagai seorang penceramah, penganjur atau jemputan.

Zaki Khan merupakan bekas atlet Strongman Malaysia. 2 kali bertanding di peringkat dunia, 2 kali peringkat Asia. Pernah dapat tempat ke 3 Arnold Classic.

Facebook Twitter YouTube 

34 thoughts on “Pakar Membidas Atkin

  1. dah jadi cam cerita bersiri plak. Ada lagi sambungannya. byk lg x cerita, kreb cycle dll.

  2. mohd azrin says:

    banyak entry yg bersambung…hehehe…
    takpe slow-slow dato…
    isu2 sukan, fitness, kesihatan dan lain2 memang takkan habis
    kerana banyak penemuan baru tentang kajian yg dilakukan
    pakar2 seluruh dunia sentiasa bertambah

    1. haha. crita atkin ni yg paling byk siri. rasanya dah guna ayat mudah.

  3. bro, nk tanye bro psl minum air ni.
    penah dgr org ckp minum air 30min sebelum / slps mkn..
    tp aku minum beberapa saat sblm mkn… lps mkn pon aku minum…xde nk tunggu 30min…

    1. sistem penghadaman jd x effisien. sbb tu digalakkan ada gap antara masa makan dan minum, dan elok elak makan berulam air.

      1. i see… mcm tu eh bro… baru fhm.. tp den mmg slalu sembelit je bro… boleh tau x bape lama gap masa yg seswai tu bro?

          1. Ihsan Saleh says:

            sama cam sy la..
            sy pon alami masalah sembelit myb kureng sayur or fiber..
            boleh x mkn psyllium?

  4. mohd azrin says:

    Pendapat saya kebanyakan pengamal atkins di malaysia ni selalunya diorang jenis yg jarang2 bersenam atau sekali sekala sahaja…hanya bergantung kepada sedikit aktivi kesukanan dan kardio..itu pun jika ada masa terluang..

    Mereka bergantung harap pada menu sehari-hari yg diamalkan hingga sanggup berlapar jika makanan yg disaji mengandungi sumber karbohidrat…

    Lebih menyayat hati masih ada yg nak cuba kekalkan diet ni walaupun dah kurus…walaupun ada penambahan sedikit jumlah karbo tetapi belum cukup utk keperluan badan..

    Dengan kemasukan sedikit karbohidrat, lemak tepu yg tinggi, sumber protein tinggi yg jarang digunakan pada otot akan menyebabkan tekanan pada hati dan jantung…

    mcm mana rakyat malaysia nak sihat kalau hanya penampilan cantik diluar tetapi di dalam tidak dijaga……

    1. betul tu bro. slalu gak sy jumpe org yg camtu

    2. Will Smith says:

      itu bukan diet Atkins, diet Atkins pada phase 4 dah boleh makan nasi, buah, air manis dalam kuantiti yang ditetapkan dan diterima baik oleh badan. Setiap individu berlainan cara badan bekerja.

  5. teh tarik says:

    anabolic diet tu sama kah dengan aktin diet?

    1. konsep pasal certain period sama, anabolic diet bukan sepanjang masa. ada masa down ada masa tinggi

  6. salam,dato
    latihan yg pling berkesan utk bsrkn lengan

  7. banyak orang salahfaham atkin sebagai diet yang tidak mengambil langsung karbohidrat….pengurangan pengambilan karbohidrat hanyalah pada fasa pertama…diet yang sebenar ialah pada fasa ke empat-iaitu pengambilan makanan secara seimbang mengikut piramid makanan, pada kadar yang sesuai dengan metabolisma dan gaya senaman individu tersebut.

    1. masalah utama pengamal atkins di malaysia ni ramai ke mereka yg bersenam secara intensif? utk kesihatan?
      hanya nak turun badan ngan terlalu cepat.

      diet atkin seimbang? mengikut piramid makanan FDA?
      fasa ke empat masih lagi kurang karbohidrat.. protein + lemak tepu masih lagi tinggi dari karbohidrat utk keperluan badan.

      admin dah terang ngan jelas diet atkin kurang mengambil karbohidrat..bukan kata tak ambik langsung…fahamkan betul-betul bila membaca.

      1. susah nak crita ngan pengikut atkin ni. dorang bukan faham. 😀

  8. John Cena says:

    Apa la bebal sgt diet atkin nie. ikut cara natural kn senang. ikut jelah pyramid makanan. apa punya serabut la..

  9. i rather believe in doctor than unqualified gym instructors. 15kg weight loss in just 2 month and have a good result for cardiovascular, calories, blood pressured, and diabetic. Atkins show me the better way in dieting.To this page owner,please stop pretending like u know everything about Atkins. it makes u look like a stupid salesman wanna sell something. very pity. With some simple diet,and some simple cardio exercise, u can have a good, lean and healthy body rather than u buy any dietary product .

    to everyone.u can have any reason and too much reasonsss to blame this diet, but i’m sure that if u are blaming any diet method,it just showed u is a LOSER!!! such a big try and error LOSER!!

    1. another stupid dog, come here barking.
      anyway, u can look at my profile before barking like a dog here.

      1. yeah i’m the barking dog. As a dog, i’m never blame any diet regime or exercise to lose weight. BUT. YOU. such a big LOSER that blaming the best method to lose weight. My condolences to you.

        You offered people with your programmed, but there is no good testimonial there. Very pity to your ex-customer, they can’t lose any weight, but they lose their money a LOT.

        For those who wanna lose weight. Please don’t follow this person, just wasting your time. the best method of diet is ATKINS. The GOD of diet!!!!!!

        Read the whole Atkins before you wanna blame this diet, don’t be like the LOSER. The typical Malaysian like this web owner make me sick! he is not sincere to help you, but he just love your money. please aware that!!

    2. indeed..i agree with u

  10. 100% do agree with undead….atkins program is working…time has changed.

  11. sy xskong mna2 bro..normal la,diet atkins free..ikut program bro zk kna byr..confirm rmai suke yg free..tp info2 bro zk bg mmg terbaik..atkins plak rmai follower..rmai plak tu yg da krus..mmg diorg xkn ambik port psl kesihatan diorg aslkn da krus.. percanggahan pndpt cmni mmg normal la..

  12. apasal ada gambar syukri tue.. dia buat diet ATKINS ke? hemmmm pelik.. kalau nak Badan mcm syukri tue kene la kerja keras bukan setakat diet jer.. huhuhuhu 😛

    i like u mr zaki.. 🙂

  13. syndikate says:

    kepada fan2 atkin…..larat x ikut diet tegar tu sampai bila2..
    dont be a fool….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This
error: