Argentina Juara Piala Dunia 2022

Argentina muncul juara Piala Dunia 2022 setelah menumpaskan Perancis melalui sepakan penalti. Argentina mengakhiri penantian selama 36 tahun untuk bergelar juara dan menamatkan dominasi eropah untuk 20 tahun.

Ini merupakan kali ketiga Argentina memegang gelaran juara. Kali terakhir pada tahun 1986. Ketika itu Argentina diketuai Diego Maradona menewaskan Jerman Barat 3-2 dalam pusingan akhir di Mexico.

Kursus Kecergasan 2021

Argentina dan Perancis terikat 3-3 sehingga 120 minit perlawanan. Perlawanan di Stadium Lusail tersebut memperlihatkan skuad ‘La Albiceleste’ bermula garang dengan 2 gol dihadapan pada separuh masa pertama. Masing-masing disumbangkan oleh Lionel Messi dan Angle Di Maria.

Perancis bangkat dari ketinggalan dengan jaringan dari Kylian Mbappe menyamakan kedudukan. Aksi dramatik itu memaksa perlawanan diheret ke masa tambahan dengan Messi dan Mbappe menyumbangkan lagi 1 gol.

Zaki Khan adalah seorang terapi senaman yang diperakui. Pernah berkhidmat sebagai jurulatih kepada jurulatih untuk Majlis Kecergasan Kebangsaan di bawah kelolaan Dato Azalina Othman. Berpengalaman lebih dari 22 tahun dalam bidang kecergasan.

Sebagai seorang terapi senaman, Zaki Khan terlibat bukan sahaja sebagai seorang jurulatih kecergasan tetapi juga dalam rehabilitasi, berhadapan dan membetulkan masalah-masalah ketidakseimbangan otot, menguatkan kembali otot-otot yang lemah supaya seseorang itu dapat menjalankan fungsi asas badan. Zaki Khan juga banyak terlibat dalam kempen-kempen mempromosikan kesihatan samada sebagai seorang penceramah, penganjur atau jemputan.

Facebook Twitter YouTube 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This
error: