Diari Kekuatan 5

Bersambung dari
Diari Kekuatan 420 October ke 7 November, hanya sempat berlatih 2 kali. Kekuatan jatuh sedikit disebabkan berehat untuk tempoh lama. Perjalanan membina kekuatan masih diteruskan.Kursus Kecergasan 2024Latihan Hari 8 (Khamis):Senaman Kardio di atas Treadmill 30 minit dengan kelajuan 6.0
Squat 110kg 5 sets x 3 reps
Bench Press 110kg 5 sets x 5 reps

Latihan Hari 9 (Jumaat):

Senaman Kardio di atas Treadmill 30 minit dengan kelajuan 6.0
Deadlift 190kg 3 sets x 1 reps
Smith Machine Overhead Press 80kg 5 sets x 5 sets
Pull Up 2 sets x 5 reps

Think about why you start

Sepanjang dua minggu ini sibuk mengajar seminar sehingga agak kurang latihan dibuat. InsyAllah akan memulakan program yang tersusun minggu hadapan.

ZK di Politeknik Merlimau bersama lecturer-lecturer di sana. Selain itu, ZK juga di UIA Gombak dan IKIP Kubang Buaya.
ZK di Politeknik Merlimau bersama lecturer-lecturer di sana. Selain itu, ZK juga di UIA Gombak dan IKIP Kubang Buaya.

Bersambung ke
Diari Kekuatan 6

Zaki Khan adalah seorang terapi senaman yang diperakui. Pernah berkhidmat sebagai jurulatih kepada jurulatih untuk Majlis Kecergasan Kebangsaan di bawah kelolaan Dato Azalina Othman. Berpengalaman lebih dari 23 tahun dalam bidang kecergasan.

Sebagai seorang terapi senaman, Zaki Khan terlibat bukan sahaja sebagai seorang jurulatih kecergasan tetapi juga dalam rehabilitasi, berhadapan dan membetulkan masalah-masalah ketidakseimbangan otot, menguatkan kembali otot-otot yang lemah supaya seseorang itu dapat menjalankan fungsi asas badan. Zaki Khan juga banyak terlibat dalam kempen-kempen mempromosikan kesihatan samada sebagai seorang penceramah, penganjur atau jemputan.

Zaki Khan merupakan bekas atlet Strongman Malaysia. 2 kali bertanding di peringkat dunia, 2 kali peringkat Asia. Pernah dapat tempat ke 3 Arnold Classic.

Facebook Twitter YouTube 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This
error: